Over de Pyrineeen - Reisverslag uit Estella, Spanje van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Over de Pyrineeen - Reisverslag uit Estella, Spanje van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Over de Pyrineeen

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

24 Mei 2011 | Spanje, Estella

Maandag 21 mei op tijd opgestaan en na het gebruikelijke 'stevige' ontbijt zwaaide de gastvrouw ons uit iets over acht. Het was mooi weer, zon en geen wind. Vandaag gaat het dus echt gebeuren, we gaan naar de andere kant van de Pyrineeen, Spanje here we come! We begonnen rustig, een stukje stijgen en dan weer wat dalen. Net voor de Spaanse grens nog wat inkopen gedaan: brood en franse kaasjes en drinken. Over de grens, in Valcarlos, begon de klim. Van 380 meter naar de Alto Ibanete op 1057 meter hoogte. Afstand 27,5 km. Stijgingspercentage van 7 tot soms 10 %. Het werd steeds warmer en al ploeterend stoempten we naar boven. Herman ging als Ocana naar boven en steed weer wachtte hij op mij op een beschaduwd plaatsje. Als ik weer op adem was gingen we weer verder. Zo heeft die zware klim ruim twee uur geduurd! Boven op de top hebben we samen met Piet en Ariane uit Venray en Gijs en Gerry uit Dongen uitgebreid zitten lunchen met het brood, beleg en drinken, dat we zelf omhoog hadden gesjouwd.Het werd een gezellige maaltijd van stoere pelgrims onder elkaar. Na een afdaling met een max. van 57,7 km, naar Roncevalles kwam weer een klim van 4 km, een kleintje dus. In Biskaretta was het genoeg en daar vonden we een camas om lekker uit te rusten. We hebben die dag 42,72 km gefietst in 3 uur en 30 minuten, met een gemiddelde van 12.26 km. Gerry en Gijs zijn hier ook gestopt. Piet en Ariane zijn gestopt in Roncevalle.

• 24 Mei 2011 - 23:47

Annie Van Vlaenderen:

Hallo,
    Jullie genieten blijkbaar met volle teugen van jullie tocht en wij van de reisverslagen.Door de verslagen te lezen herleven we onze tocht van 2002. Blijkbaar moesten we meer boetedoen want wij hadden herfststormen te trotseren in Frankrijk(in de maand mei) terwijl jullie mooi, droog en zonnig weer hebben. Het allerbeste
    Annie en Norbert uit Mechelen

• 25 Mei 2011 - 05:51

Theo Blokland:

Een bewonderende felicitatie nu jullie over de Pyreneeën zijn gekomen. Een geweldige prestatie, zeker als ik lees, hoe snel jullie dat voor elkaar hebben gekregen. Nu rijden jullie ongetwijfeld met groot gemak de grote hoogte van de bergen af richting Compostella. Mooi en veilig vervolg naar het doel toegewenst. Groet, Theo.

• 25 Mei 2011 - 08:05

Netty:

lieve riet en herman,
    wat geniet ik van jullie tocht
    ik verlang naar alle verhalen straks
    sterkte met alle beklimmingen
    goede reis verder en behouden thuiskomst
    netty.

• 25 Mei 2011 - 10:33

Wilma:

....en jullie hadden al van die mooie benen, nu dus helemaal!!!!! Wat moeten die beentjes, kuitjes, hamstringetjes hard werken, maar jullie zullen die beentjes vast veel dank zeggen en verwennen 's avonds. Ik bewonder jullie kracht en uithoudingsvermogen. Ben blij dat tot op heden alles voorspoedig verloopt. Ik reis in gedachten met jullie mee.

Liefs