Nog Vijftig kilometer - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Nog Vijftig kilometer - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Nog Vijftig kilometer

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

06 Juni 2011 | Spanje, Arzúa

Beste mensen,

Vandaag rijden we de voorlaatste etappe. Het geeft nu al een vreemd gevoel te weten dat je na morgen niet meer je tassen in moet pakken voor de volgende dag, iets wat we de afgelopen 37 dagen hebben we gedaan. Het is alsof de natuur met ons meeleeft, want vandaag hebben we de eerste echte regenbui op onze fietshelmen gekregen. Ja, echt waar we dachten al dat we de regenkleding voor niks hadden meegesjouwd. Nou en we hadden alles, regenjas, - broek en -overschoenen, nodig. Gelukkig was het weer snel droog. Maar de temperatuur bleef laag. Het was een zware koude etappe vandaag. Hieruit blijkt maar weer dat de laaste loodjes zwaar zijn....
Ter compensatie hebben we vandaag een echt luxe slaapplaats gevonden. We slapen in het tweede huis van de eigenaar van Meson de Pergrino.D.w.z. een electrisch verstelbaar bed en een heerlijke ruime douche met ... verwarming. Het was ff nodig want we waren allebei koud ende versleten. Maar we klagen niet, wie treft het zoals wij: alle dagen zon en rugwind. Gister reden we naar Portomarin een klein stadje in Gallicie. Voor Joke en Dick was er ook plaats in 'las Arenas'. We hebben samen het avondeten genuttigd en vandaag ook weer. Zij logeren nu in een van de plaastelijke Albergues.
Terugkijkend op de afgelopen weken kunnen we niet anders concluderen dat het een fantastische reis was met verschillende hoogtepunten. We zijn dan ook alle twee heel blij en ook trots dat we het toch maar hebben kunnen doen: bijna 2700 km fietsen door Nederland,Belgie, Frankrijk en Spanje!!!
we gaan nu lekker slapen en morgen op weg naar Santiago, nog 50 kilometer te gaan.
Hasta luego!!!!!

• 06 Juni 2011 - 19:57

Thea:

Nog heel even en dan hebben jullie het echt gehaald! Geweldig! Geniet er morgen van. Liefs Thea

• 06 Juni 2011 - 22:10

Marianne Gribling:

Wat zullen jullie blij en voldaan zijn als jullie je doel hebben bereikt! Nog maar 50 km. Een fluitje van een cent, toch? Hopelijk rijden jullie nu de zon tegemoet!
    Succes!
    Liefs,
    Marianne

• 07 Juni 2011 - 16:59

De Keijzertjes:

Hallo Herman en Riet,

Hierbij willen wij jullie vanuit Maassluis feliciteren met de behaalde tocht! We hebben jullie foto's en blog gevolgd nadat we van onze ouders (Dick en Joke) je site door hadden gekregen. De kinderen hebben genoten van de foto's waarop ze opa en oma konden zien, en zo ze kregen wat meer beeld van de route die ze hadden afgegd dankzij de foto's die jullie ook onderweg al hadden gemaakt en geplaatst.....
    Inmiddels heb ik begrepen dat ook jullie goed aangekomen zijn en vanavond met elkaar nog hebben afgesproken. We wensen jullie een goede terugreis naar Nederland, en bedankt voor het leesgenot,

Ingrid Keijzer-Voskamp

• 07 Juni 2011 - 21:00

Gerry En Gijs:

Hallo Herman en Riet,
    we hebben zojuist jullie verslag gelezen en begrijpen eruit dat jullie waarschijnlijk vandaag zullen aankomen in Santiago en dat is geweldig! Proficiat en hopelijk hebben jullie dezelfde momenten mogen beleven zoals wij die hebben gehad.
    Wij zijn inmiddels weer thuis en hebben de hele reis als een geweldige ervaring beleefd en we gaan er van uit , dat jullie hetzelfde hierover voelen. Net als wij zullen jullie ervaren dat het aankomen in Santiago echt het einde is van deze reis: je bent er en dat is het ! Een mooi moment en dan het verlangen naar huis.
    We weten niet wanneer jullie het echte einde hebben gepland, maar geniet van het moment daar en een veilige thuisreis toegewenst van ons; een paar dagen jullie reisgenoten en mede door de ontmoeting met jullie, een koppeltje uit Nederland, dat in Spanje zich thuis voelde , omdat er landgenoten waren, die hetzelfde deden als wij.

Lieve groeten van Gerry en Gijs

p.s.: nog bedankt voor het mogen gebruiken van jullie laptop voor het kunnen plaatsen van een verslag met foto,s van onze camino.

• 08 Juni 2011 - 16:39

Jan Van Eeden:

Gefeliciteerd dat jullie Santiago hebben gehaald. Ik heb bewondering voor jullie.
    En nou nog in de hemel zien te komen!
    Kom maar gauw weer op huis aan, want de aardbeien zijn rood.

Groetjes,
    Jan