Afscheid van de Camino - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Afscheid van de Camino - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Afscheid van de Camino

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

10 Juni 2011 | Spanje, Santiago de Compostella

In een internetcafeetje nog even de tijd om het allerlaatste bericht vanuit Spanje te schrijven. Het zonnetje, dat we de laatste dagen wel misten, schijnt weer volop en dat geeft inspiratie. Vanmorgen hebben we de de fietstassen in twee flightbags gedaan voor de terugreis met het vliegtuig. Vanmiddag gaan we met de bus naar A Coruna airport en morgen, zaterdag 11 juni, gaan we om 9.10 uur de lucht in. Rond twaalf hopen we dan weer aan de grond te komen in Amsterdam. Een heenreis van 37 dagen is dan ineens na drie uurtjes weer op nul gezet. . .
Drie dagen in Santiago de Compastella zijn eigenlijk te lang. Waarom? Omdat het eeeen souvenierwinkel en eettent is die we natuurlijk ook gebruikt hebben. Maar we zijn ook in musea en kerken geweest hoor. De twaalf uur eucharistieviering hebben we wel twee keer bezocht. Indrukkend steeds weer met zoveel mensen in de kerk te zitten en het grote vat weer door de kerk te zien zwaaien. Ondertussen zingt "Soeur Sourire" met haar nachtegaalstem een mooi lied. Ze wordt begeleidt door het orgel dat naar een hoogtepunt, heel hard, speelt en als de zwaai langzamer wordt daalt ook het geluidsniveau tot heel zacht totdat het wierookvat stil hangt. Perfect getimed. We gaan nu een cordato't drinken en afscheid nemen van onze boeiende CAMINO.
Tot ziens allemaal.
Herman en Riet

• 10 Juni 2011 - 11:20

Marianne Gribling:

Dat is eerder dan gepland! Dus met Pinksteren zitten jullie hier weer in de kerk.
    Ik wens jullie een heel goede vlucht. Tot gauw weerziens in Noordwijk.
    Hartelijke groeten,
    Marianne

• 10 Juni 2011 - 16:30

Jan,Grietje En Gre:

Wij vinden jullie echte kanjers.
    Wij wensen jullie een hele goede vlucht naar huis.
    We spreken elkaar gauw .

Groetjes uit het noorden .

• 10 Juni 2011 - 19:15

Celestine En Ton:

Beste Riet en Herman,

Van harte proficiat met jullie prachtige tocht naar Santiago de Compostella.

Chapeau !

Vriendelijke groeten uit een ietwat bewolkt Wolk !

Celestine en Ton

10 juni 2011

• 15 Augustus 2011 - 08:23

Celestine En Ton:

Beste Herman en Riet,

Van harte proficiat met de geboorte van jullie kleinkind.

Vriendelijke groeten uit een zonnig en ietwat bewolkt Wolk !

Waalwijk, 15 8 2011