Onder de Spaanse zon. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Onder de Spaanse zon. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Onder de Spaanse zon.

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

25 Mei 2011 | Spanje, Logroño

Lieve allemaal,

Hartelijk dank voor jullie meeleven en reacties op de site, maar ook de persoonlijke smsjes zijn erg warm en welkom. We missen jullie ook hoor.

In het Hostel in Logrono is Wifi dus ik kan weer de site aanpassen.
Te beginnen met 23 mei.
Toen we ’s morgens uit het pension weggingen was het koud en wat mistig en er stond flink wat wind. De beenstukken, trui en jasje waren echt nodig, voor mij althans, Herman is een bikkel. Maar na een uurtje klaarde het op en we kregen heerlijk weer. Lekkere temperatuur en vooral met de wind in de rug. We draaiden met gemak 22 km gemiddeld. We hadden gekozen om niet door Pamplona te gaan. Het is een erg drukke stad en door het vele verkeer ook nog gevaarlijk. Nou we hebben wel tig keer tegen elkaar gezegd: “ wat is het hier mooi en wat zijn wij blij dat we deze weg hebben gekozen” . De weg ging door het dal van het riviertje de Erro. Geen hellingen dus. Eerst was het dal nog breed maar het werd steeds smaller en we reden tussen twee hoog oprijzende rotswanden door. Overal hoorde je water stromen. Soms van kleine- en dan weer grotere watervallen. Het was er ook erg rustig we hadden een fantastische route. Voorbij Pamplona kwamen we weer op de route en meteen ook weer de zeeeeer drukke wegen met grote vrachtwagens die met steen die van de afgravingen komen. Ook de hellingen werden weer steiler en langer. Het was echt afzien in de hitte. We ontmoeten Gerry en Gijs uit Dongen weer en met hen hebben we het laatste kilometers naar Estella afgelegd. Het is altijd weer fijn en interessant om mede pelgrims te horen over hun ervaringen. Ieder heeft zijn eigen specifieke motivatie en beleving. We logeerden in hetzelfde Hostel. Gerry heeft op mijn Acre haar site bijgewerkt en daarna zijn we samen gaan eten in het restaurant aan de overkant. Lekker makkelijk, niet ver lopen of fietsen. Nou kun je pas gaan eten in Spanje vanaf NEGEN uur!!! (en dat is voor een pelgrim errug laat). We kwamen om twee vóór negen de bar binnen, maar het restaurant bleef gesloten. Zodat we vooraf eerst maar een wijntje bestelden. Ja, en toen we dat op tafel hadden konden we ook het restaurant in. Typisch. Het menu de Peregrino was heerlijk! Vis. We hebben daarna lekker geslapen, maar eerst heb ik de site nog aangevuld dus het was al half twaalf voordat ik mijn luikjes kon sluiten.
Hasta la vista