Franciscus - Reisverslag uit Assisi, Italië van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Franciscus - Reisverslag uit Assisi, Italië van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Franciscus

Door: Riet Stout

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

20 Mei 2009 | Italië, Assisi

Beste allemaal,
Gister aangekomen in Assisi(ë). Na een tocht door de Apenijnen. Het meest lichte gedeelte dan wel, maar toch nog hellingen van soms 12% en dat is STEIL geloof ons. Het was warm, 32 graden, en maar 'stoempen'. Maar we kwamen boven en dan wachtte weer een prachtig uitzicht over golvende graanvelden van Umbrië en een stukje Toscane. Trudy, wij hebben wel herten gezien hoor!Toen we in de schaduw stonden uit te puffen op een helling, kwamen er ineens twee reeën de bergweg afrennen. Ze schrokken van ons en schoten zo een andere weg over en kwamen toen voor een hoge vangrail te staan. Stop! Even was er paniek, maar de ene, met klein gewei, sprong uit stilstand zo over de railing de diepte in. Na enig geritsel en gestommel was het weer stil en zinderde de hitte voort.
We hebben een leuke kamer 'bie de boer' gevonden. 'Agriturismo' heet dat hier. We hebben besloten om hier maar drie nachten te blijven.
Vandaag, woensdag 20 mei, zijn we met de trein naar Perugia gegaan(2 euro p.p.) Weer een belevenis. Perugia is op een berg gebouwd en bovenop die berg staat de grote cathedraal de San Lorenzo. We hebben heerlijk gedwaald door al die nauwe straatjes met ontelbare pizza en gelati zaakjes. Maar eigenlijk werden we er meer moe van dan een hele dag fietsen.
Morgen is het Hemelvaartsdag en dan gaan we naar de kerk van Sint Franciscus. Het is een heel grote Baseliek en eigenlijk is deze te mooi voor de eenvoud die Franciscus voorstond. Ik denk dat hij dit allemaal niet zo leuk zal hebben gevonden, maar van de andere kant er wordt ook veel gebeden en dat is toch ook weer goed.
Als alles goed gaat rijden we, na nog drie pittige etappe's, het Sint Pietersplein op. Wat zal dat een mooie intocht worden. Hopelijk is de Via Asmara op de hoogte van onze komst om hartelijke groeten over te brengen vanuit Tilburg van Ben en van jou Jan uit Jakarta.
Iedereen hartelijke groeten, enne Marian, ik kom weer gauw kijken bij NENS hoor (als ik thuis ben).
Liefs van Herman & Riet

• 20 Mei 2009 - 20:20

Marianne En Nic:

Dag Riet en Herman,
    Dus nog 3 "klimmen"te gaan en dan ROME,het einddoel. Daar zullen jullie wel echt naar uitkijken.Ik zal de Paus een mailtje sturen, dat hij jullie sowieso moet ontvangen!
    Perugia is toch ook de plaats van de Emmanuel-beweging? Wij gaan nu een paar dagen naar Krankrijk, verjaardag en eerste trouwdag vieren! We lezen wel weer nieuws van jullie vanaf 26 mei. Rust maar even lekker uit voordat jullie de laatste fase gaan beginnen. Hartelijke groeten,
    Marianne en Nic

• 21 Mei 2009 - 02:49

Jan Van De Made:

Dag R en H, half tien morgen in Jakarta..in Assisie half 5..ben net thuis van morgenmis, hemelvaart..opende jullie site en vond de mail..veel dank..fijn dat julle het goed maken en alles redelijk op schema kunnen doen.. het allerbeste voor de komende dagen, enjoy! Jan

• 21 Mei 2009 - 08:37

Jan En Nel:

Zelf net terug uit Duitsland jullie reis verhaal gelezen heel mooi en spannend we doen het jullie niet na.
    Nog veel sterkte de komende tijd.

• 21 Mei 2009 - 09:24

Will:

hallo herman en riet, leuke verhalen/ ben weer thuis/goede reis en doe voorzichig/ liefs. wil

• 21 Mei 2009 - 12:14

Theo Blokland:

Hallo Riet en Herman,
    Geweldig om te lezen, dat jullie regelmatig jezelf de tijd gunnen ergens enkele dagen te blijven rondhangen, zoals nu in Assisi. Zo laten jullie merken dat de tocht naar Rome fietsen én genieten is. Na drie nachtjes rust dus nog drie dagen om Rome te bereiken. Graag veel succes voor dit 'kleine stukje' en straks een prachtig en ontspannen verblijf in Rome. Doe overigens de paus ook de groeten van mij!
    Hartelijke groet, Theo.

• 21 Mei 2009 - 15:03

Marga:

Goed hoor, zonder kleerscheuren zover gekomen. Nu het laatste stukje nog. Ik mis je wel hoor. De tijd gaat wel snel trouwens, nog maar twee weekjes en je bent er weer. Er wordt door allerlei parochianen vaak gevraagd hoe de reis gaat. Succes met de laatste loodjes