Aanvulling 3 - Umbrië - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Aanvulling 3 - Umbrië - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Aanvulling 3 - Umbrië

Door: Riet Stout

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

24 Oktober 2009 | Nederland, Noordwijk

18-05-09
Op weg naar Citta di Castello, was het veel klimmen en weinig dalen. We vonden,boven op een steile helling, een kamer in „Boschetto“ een soort conferentiehotel. Grote kamer en een douche met veel stralen op verschillende hoogten, massagedouche dus. Lekker hoor voor de vermoeide, vooral nek, spieren! Onze avondmaaltijd ook maar in dit hotel gedaan. In een grote zaal zaten veel scholieren en wij zaten in het, zeg maar, restaurant.
Het was een grote drukte.
De volgende dag,19 mei, op weg naar Assisi. Hier nog meer pittige hellingen, soms 12% , door bossen en hééééél grote wuivende graanvelden ook met korenbloemen erin. Umbrië, prachtig en erg warm
We vinden een kamer dichtbij Assisi, een Agriturismo; „il Grottino“ in de verte lag Assisi tegen de berg en 's avonds was het mooi verlicht te zien. Er was dichtbij een camping waar ik op internet kon, en ook dichtbij Maria del Angeli waar in een grote kerk het kleine kapelletje van H. Catharina staat. We blijven drie nachten op de boerderij, bij oma,pa,ma en dochtertje en twee keffers natuurlijk. Na 1942 km in 120 uur en 28 minuten even rust, nou ja, als je niet fietsen rust noemt....
De andere dag met de trein (2 euro p.p.) naar Perugia, zie verslag Franciscus