Aanvulling 1 - Weer uitgerust op weg - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Aanvulling 1 - Weer uitgerust op weg - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Aanvulling 1 - Weer uitgerust op weg

Door: Riet Stout

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

24 Oktober 2009 | Nederland, Noordwijk

Beste allemaal,
Voordat ik van onze fietstocht een mooi album laat maken even nog wat aanvullingen en foto's om een zo compleet mogelijk verslag te krijgen. Vandaar deze aanvullingen achteraf.
Riet

10-05-09
Prad – St. Michael,
Na de rustdag is het weer fijn om op de fiets te zitten. Onderweg stopten ook vier mannen die in drie weken naar Rome racen. Ze herkenden ons aan de Reitsma gids toen we even gestopt waren. „Hé Romegangers!!!“ hoorden we roepen. We wisselden onze verhalen uit. Zij kwamen uit Alphen a/d Rhijn, Langeraar e.o. het was een leuke ontmoeting.
Even van de route afgeweken om Merano te bekijken. Het is een stad met prachtige wandelprommenade’s langs de rievier de Passer. Met bloemen, cypressen, palmen en bijzondere bomen en parken. Het is een chique kuuroord. Daar ontmoeten we Ricki Verhagen uit Maasbracht.

St. Michael-Trento
We fietsen langs de Etsch die later uitstroomt in de Adige. Ook veel tussen kilometerslange boomgaarden met appels en perenbomen, de Betuwe is er niks bij. In Trente logeren we in een jeugdherberg, waar ook Ricky arriveerde. Met haar zijn we Trente ingegaan en hebben we lekker gegeten.
Het is toch opvallend dat we veel langs rivieren fietsen, de Mark, ocer de Maas naar de Roer, Rijn, Neckar, Donau, Etsch, Adige die uitmondt in de Po en als laatste de Tiber. de Tevere op z'n Italiaans. Wel logisch ook want daar zijn de minste hellingen te nemen,