De laatste dag - Reisverslag uit Rome, Italië van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Rome, Italië van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Riet Stout

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

02 Juni 2009 | Italië, Rome

Vandaag afscheid genomen van Rome.
"Partir c' est mourier un peu", dat voelden wij ook zo. Rome ook, want af en toe liet het een traantje. Gelukkig hoefden we de paraplu niet te gebruiken. Vandaag, de 2e juni, is een groot feest hier vanwege de verjaardag van de republiek. Iedereen is vrij en ook veel winkels, behalve die voor de touristen, zijn gesloten. Er werd een grote militaire parade gehouden die ging vanaf Piazza Venetie naar het Colosseum. Berlusconi presteerde het om 10 minuten te laat te komen!. Ook vlogen 10 straaljagers over de stad en maakten met rook de Italiaanse driekleur. Twee keer zelfs, eentje voor ons dus.
We gaan nu pakken en nemen morgenavond de nachttrein naar Munchen en verder door naar Leiden waar we donderdagavond aankomen.

Dat was het dan. Zes weken zijn omgevlogen. Alles is goed gegaan, geen ongelukken, niet ziek en ook geen zere plekjes. Zondag hebben we in de kerk van de Friezen in de mis onze dankbaarheid gevierd.
Zie ook de site www.friezenkerk.nl en je kunt alles over deze bijzondere plaats lezen. Ook de foto met oorkonde staat erop.
Rest ons nog jullie allemaal hartelijk te danken voor de belangstelling en leuke reacties. Kom maar eens langs om de foto's te zien en de verhalen te horen.

Liefs,Herman en Riet

• 02 Juni 2009 - 18:22

Anneke En Harrie:

Een waardige afsluiting van jullie fietstocht in het hart van Rome.

Het was elke keer leuk om kennis te nemen van de ervaringen tijdens deze niet-alledaagdse bezigheid.

Een goede terugreis en toe ziens !

• 02 Juni 2009 - 20:21

Jan En Grietje:

We hebben julie vaak gevolgt. En zijn ook erg blij dat alles goed is verlopen.wij wensen jullie dan ook een hele goede terug reis. zonder problemen. xx

• 02 Juni 2009 - 20:51

Marianne En Nic:

Lieve mensen,

Een heel goede reis terug! Dit is ook mijn laatste reactie. Zo zie je maar: aan alles komt een eind en...jullie hebben een mooie prestatie geleverd en Rome gezien!
    Wat wil je nog meer!
    Tot gauw.