Eerste rustdag - Reisverslag uit Rome, Italië van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Eerste rustdag - Reisverslag uit Rome, Italië van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Eerste rustdag

Door: Riet Stout

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

09 Mei 2009 | Italië, Rome

Vandaag onze eerste echte rustdag. Vanmorgen uitgeslapen!!! Pas om kwart voor negen aan het ontbijt. Daarna de was gedaan en op het balcon opgehangen. De zon schijnt en alles is snel droog. We hebben in het dorp rond gewandeld en op een terras lekkere Italiaanse koffie gedronken. Boodschappen gedaan bij de Spar voor de lunch: Broodjes, beleg en overheerlijke Aardbeien. Nu even de site bijwerken met foto's en video. Wat was dat een spectaculaire afdaling gister. Ik heb de fotocamera op het stuur gemonteerd en daarmee de video opgenomen van Herman die voor me uit naar beneden suist. Soms meer dan 54 km. Op het fietspad is het vrij veilig maar in het dorp ging het bijna goed mis. Het is net niet te zien op de video omdat er maar 1 minuut wordt opgenomen. Op 1 minuut en 2 sec.is te zien hoe een auto zomaar vanuit de garage de weg oprijdt. Herman moest vol in de remmen om ongelukken te voorkomen. Een les voor de volgende keer.
Verder hierbij foto's van de Huckepack bus en van Nauders, Oostenrijk en Prad Italië. Nog even een wandeling maken en morgen weer de fiets op.
Liefs aan iedereen,

Herman en Riet.

• 09 Mei 2009 - 19:29

Albert En Marleen:

Hoi Riet en Herman,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen en ons bella italia gevoel begint al te kriebelen. Even het laatste nieuws over moeder Wil. Ze heeft al weer geoefend op een fietsje. Haar been ziet er al weer gewoon uit en ze loopt al weer een behoorlijk tempo met 2 krukken. Afgelopen zondag hebben we haar even meegenomen naar Leiden. Het was erg gezellig.Wat haar een beetje tegenvalt is de pijn. Van andere lotgenoten heeft ze gehoord dat dat wel 3 maanden kan duren.
    Wij blijven jullie volgen en wensen jullie nog heel veel succes met de tweede helft.We verheugen ons op de voetbalwedstrijd van Ajax - Twente. Nu Marco weg is moet het helemaal een eitje zijn. Liefs en groetjes vanuit Oldenzaal.

Marleen, Albert en de kids.

• 09 Mei 2009 - 22:21

Miranda:

Hallo!

Goed om te lezen dat jullie genoten hebben van de welverdiende rustdag.
    Gaat het nog steeds goed met de pijntjes? En hoe zijn de schoenen nu?

Hier gaat alles z'n gangetje. Het weer is niet echt geweldig, maar het kan slechter.

Leuk dat jullie nu wat vaker konden internetten, fijn om te lezen hoe het met jullie gaat.

Veel succes morgen, x Miranda

• 09 Mei 2009 - 22:31

Marga:

he, he, eindelijk al je verslagen gelezen. We krijgen er wel geschiedenisles bij. Elke keer vertelde de pastoor al hoe ver jullie waren en hoe het ging, maar ik kwam er niet toe zelf te kijken. Nu ga ik het bijhouden hoor. Ik ben blij dat het allemaal goed gaat.Op de eerste zondag dat jullie weg waren, ging mijn telefoon ineens, had ik jou aan de lijn. Alleen wist je dat zelf niet. Ik hoorde jullie praten, en heb nog een paar keer geroepen, maar je reageerde niet. Heb toen de verbinding maar weer verbroken.Was dat smokkelen met bus en trein inbegrepen?
    Wat betreft 30 april, er zijn inmiddels 8 doden totaal.

groet aan Herman
    tot horens

• 11 Mei 2009 - 20:41

Maria En Ad:

Weer met veel interesse je verslag gelezen. We hopen dat je weer voldoende energie opgedaan hebt om de reis te vervolgen. Hopelijk komt het spreekwoord over de laatste loodjes... voor jullie niet uit.
    Vrijdag 8 mei heb ik je fotoboek van onze Congo-reis aan de paters van Scheut in Teteringen gegeven. Ze waren zeer benieuwd.
    Wij wensen jullie nog veel fietsplezier.

• 11 Mei 2009 - 21:58

Han:

Lieve Herman en Riet, net terug van de Tulpenrallye moet ik natuurlijk eerst bijlezen wat jullie allemaal hebben uitgevreten.
    Das heel wat!! Ik ben zo trots op jullie. Zo'n end van Noordwijk durven en dan ook nog Duits, Oostenrijks en Italiaans spreken...
    Kennen ze ook 'keun'? Dat is een zeer internationaal woord dus: gebruiken!
    Blijf trouw aan de fiets, knuffel hem/haar geregeld, olie doet wonderen en de wind komt vaak van achteren, zo uit de Alpen naar Rome.
    Ik denk aan jullie!

• 12 Mei 2009 - 17:34

Henri En Jeannette:

Hallo buurtjes,
    Wij hebben jullie avonturen gelezen. Petje af voor zo'n prestatie.
    Henri heeft spijt dat hij toch niet is meegegaan ( grapje ).Nog veel sterkte en mooi weer gewenst voor de laatste kilometers. Geniet van deze schitterende ervaring.
    Groetjes de Buren.

• 15 Mei 2009 - 10:09

Corry En Joop:

Beste Riet en Herman,t/m 9 mei jullie mooie verslagen en foto,s gelezen en bekeken.Geweldig, hou vol en geniet er maar goed van!!!Ons Netty heeft ons afgelopen vrijdagavond gebeld. Het gaat goed met haar. Jullie nu in de ITALIAANSE Alpen,en wij vanuit de Brabantse Klei de hartelijke groeten en tot ziens. P.s. doe de groeten van ons aan de PAUS.