Leuke ontmoeting in Ladenburg - Reisverslag uit Ladenburg, Duitsland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Leuke ontmoeting in Ladenburg - Reisverslag uit Ladenburg, Duitsland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Leuke ontmoeting in Ladenburg

Door: Riet Stout

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

01 Mei 2009 | Duitsland, Ladenburg

Hierbij het verslag van 1 mei

Nierstein naar Ladenburg 83.41 km, fietstijd 5:07:28, gem. snelheid 16.27, max speed 35,45, Totaal gereden 700 km in 44.02 uur.
Het was erg mistig toen we om half negen de Rijn overstaken met de pont, en nog koud, dus beenstukken en jassen aan. We fietsten over de dijken en langs grote akkers. Niet zo mooi als vorige routes.
Toen we vlak voor Ladenburg even keken welke weg we nou moesten nemen,ontmoetten we Claus en zijn vrouw Schwänchen. Hij vroeg waar we heen moesten en zij brachten ons naar ons nacht adres. Heel aardig. Hij op de racefiest en zij op een sportieve fiets.Het klikte en ik kletste met haar en H. met hem. Zij, 60 jaar, had vandaag haar eerste pensioendag en hij was al met de VUT. Op 1 mei fietst trouwens zowat heel Duitsland. Hele gezinnen zijn op pad. Vrienden die lekker zaten te picknikken met ’n wijntje. Zo ook deze twee, zij genoten van de zonninge dag. Hij liet ons Ladenburg aan de Neckar zien. Wat is dat een prachtige oude stad. Stamt uit de Romeinentijd. Op het plein midden in de stad prachtige vakwerkhuizen. Heel veel terrasjes die vol zaten het was er gezellig. Het was toen 15.00 uur. We reden eerst naar het hotel,bij de chinees!, om onze bagage te zetten.Toen we de tassen kwijt waren zijn we terug gereden de stad in.Bij een Eiscafé, waar het druk was, hebben we 'n heerlijk ijsje gegeten en gezellig zitten kletsen. Zij vonden de Rome fietsreis zo bijzonder dat ze maar meteen besloten om volgend jaar ook maar te gaan. Maar eerst “üben” heel veel.Na het eten zijn we nog even door de stad gereden, het was half negen en de hele markt was leeg. Zie foto. Het was er helemaal stil alleen jongelui die met grote cola fles met daarin sterke drank gemengd, bij elkaar zaten te .uipen. Heel vreemd, overal lagen ook kleine flesjes Jägermeister en Feigling. Ook daar wordt dus veel 'ingenomen'.
Langs de Neckar is het erg mooi, prachtig park in de ondergaande avondzon. De kamer bij de Chinees is trouwens minimaal.

Riet

• 09 Mei 2009 - 08:53

Harrie Van De Made:

Hallo Riet en Herman

Weer genoten van je reisverhalen tijdens de fietstocht naar Rome.
    Als ik jullie was schreef ik alsnog in voor de Ronde van Italië, die vandaag van start gaat met een ploegentijdsrit. Hieraan kan ook een ploeg van 2 renners meedoen.
    Nog heel veel succes en tot mails.

Harrie en de groetjes van Anneke