Nog even dit - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Nog even dit - Reisverslag uit Kinshasa, Congo, Democratische Republiek v van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Nog even dit

Door: Riet Stout

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

11 November 2008 | Congo, Democratische Republiek v, Kinshasa

Allemaal heel hartelijk dank voor de reacties. Voor ons is het ook heel fijn contact te houden met het thuisfront. Aan de andere kant is het misschien ook nadelig, je komt niet helemaal 'los' van Europa. Steeds denk ik zal ik dit of dat vertellen. m.a.w. steeds toch nog één been(tje) hier en daar. Maar dat zal wel veranderen als we in Kananga, Katende zijn. Daar zijn niet zoveel mogelijkheden voor een goede verbinding.`nog een poging om de foto's erop te krijgen. Het lukte niet zo best het duurt nogal even. Ik moet gewoon geduld hebben.
Heel veel groeten ook van Maria Rops en van mij,

Riet

• 11 November 2008 - 21:24

Grietje:

Wij vinden het wel fijn om toch zo te zien wat jullie doen . heel veel succes

• 11 November 2008 - 22:09

Mariannic:

Dag Riet en Maria,

Leuk weer iets te horen. Misschien hou je wel een dagboek bij, dan kun je dat thuis in Noordwijk weer uitwerken en als boekje uitgeven! Dan ben je even los van het internet, hoewel wij het erg leuk vinden hoor!!
    Veel succes en hartelijke groeten en laat je niet lek steken door die muskito's!!
    Marianne en Nic

• 12 November 2008 - 07:35

J.beenakker@wanadoo.:

Riet, leef in het hier en nu en concentreer je daar op, laat dat internet los, het thuisfront zie je over korte tijd weer terug. Ik volg je in gedachten en stuur die energie naar je op. Joop

• 12 November 2008 - 09:21

Trude:

Als je uit de bewoonde wereld bent gaat het vanzelf minder worden. We zullen niet ongerust worden als we niets horen. Succes in Kananga, iedereen die me nog kent de groeten van mij! Vooral jullie twee,
    Trude

• 12 November 2008 - 11:17

L+M+P-tje:

Hoi hoi
    succes morgen met de door-reis naar Kananga. Sms-jes komen goed aan. Blijft toch bijzonder een sms he-le-maal uit Congo!
    Hier alles goed
    Groetjes uit koud en nat Den Haag naar warm en nat Kinsaha

• 12 November 2008 - 12:09

Annie MPUTU:

Bien chère Riet,
    Je suis très heureuse de
    te voir au Congo pour la première fois.Toutes les soeurs et les enfants t'accueillent et te donnent un baiser.
    Au nom de toutes les soeurs et les enfants, je t'embrasse et t'aime bien.

Soeur Annie MPUTU
    Soeurs de St Vincent de Paul de Katende.

• 12 November 2008 - 12:34

Père Michel Bandowa:

Je suis très heureux de t'avoir rencontré, Riet. Ton passage ici au Congo en ce moment de crise, est un signe d'amour et de solidarité avec le peuple congolais. Puisse Dieu te garder et te bénir pour ta générosité envers les orphélins et handicapés congolais. Merci. Michel

• 12 November 2008 - 14:09

Marga:

Ik kijk iedere dag even op de site. Er wordt regelmatig gevraagd of we al iets gehoord hebben. Het bed ziet er nostalgisch uit. Hoe is de temperatuur eigenlijk?

• 12 November 2008 - 17:56

Hans Bode:

Beste Riet en Maria. Je bent pas in Kinshasa. De weg naar Katende is alleen maar kuilen en rivierbeddingen. Naar Mashala, Lubunga en Muetshi is alleen maar slechter. Geniet voorlopig maar van Kananga en de goede zorgen van de zusters. Doe ze mijn hartelijke groeten. Lekker douchen in Malole oasis. Ik blijf je volgen. Groetjes aan Miya, ik heb haar mailtje gekregen. We doen ons best voor haar projecten!. Hans

• 13 November 2008 - 08:40

Bart:

volg je verhaal uit Congo - alles goed, begrijp ik.
    succes en goede reis. Bart.

• 13 November 2008 - 08:42

Ria Knipscheer:

Riet en Maria, via Ad hebben wij de eerste foto's ontvangen.Fijn om met jullie mee te leven. Harry en ik zijn gisteren naar het netwerkdiner geweest.De deelnemers vonden jullie heel dapper om nu op bezoek in de congo te zijn. Het ga jullie goed, groetjes Ria

• 15 November 2008 - 15:26

Jeanine En Jeroen:

Hey mam en Maria,
    Leuk dat jullie je verhalen op het internet zetten, ze zijn leuk om te lezen! We zijn ook benieuwd naar de foto's. Hier gaat alles goed. Jullie heel veel plezier en geniet er van.

Groetjes,
    Jeanine en Jeroen

• 16 November 2008 - 10:04

Marga:

Vandaag het verslag in de krant gelezen. Goed verhaal. Heb ook Herman nog gesproken. Bij ons loopt alles gesmeerd.
    Groeten van iedereen.

• 16 November 2008 - 11:31

Carlo&Anne:

Hoi Riet.
    Ik hoorde van Jeroen dat je een "waarbenjij" site hebt opgericht. Hele mooie gelegenheid om je heel veel succes te wensen in Congo.
    We gaan je site vaker lezen...

Groeten, Carlo & Anne

• 16 November 2008 - 11:55

Anne En Gert:

Goedemorgen Riet! :)

Een paar weken geleden zat ik (net als nu :) ) met een kop koffie lekker door de folders en krantjes te bladeren.
    Op de voorpagina van een Noordtuks krantje (welke weet ik niet meer) las ik over de reis en plannen die je nu meemaakt... WOW!
    Spannend en heftig maar vooral heel stoer en gaaf! Geniet van de waanzinnige belevenissen, via de website houden we je in de gaten! ;)

Succes en veel plezier, groetjes,

Anne en Gert

• 16 November 2008 - 12:55

Han:

Hoi Riet en andere reisgenoten, jullie zitten op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.... terwijl jullie daar zitten is hier SINTERKLAAS AANGEKOMEN!! En jullie zijn er niet bij geweest... "Uitzending gemist" is de enige oplossing om op de hoogte te blijven van wat er hier gebeurt. Misschien dat de Sint nog wat in gedachten heeft voor jullie project...
    Jullie houden ons ook op de hoogte van jullie belevenissen. Super! Jullie geestdrift om anderen te helpen door zelf de handen uit de mouwen te steken is aanstekelijk. Jullie motivatie, gedrevenheid en wilskracht is geweldig. Geniet van de tijd dat jullie de mogelijkheid hebben om te helpen op plaatsen waar dat nodig is. In gedachte ben ik bij jullie!
    Hakuna Matata

• 16 November 2008 - 20:29

Marleen:

Over de slaapkamer valt niets te klagen. Leuke foto's en verhalen. Wij volgen je vol belangstelling en wensen je nog een fijne tijd daar. groetjes uit Oldenzaal.

• 19 November 2008 - 09:22

Trude:

Even een herinnnering: denken jullie eraan om tekeningen, kertskaarten, of iets in die richting mee te nemen? Groetjes, Trude

• 21 November 2008 - 08:52

Theo Blokland:

Het is intussen wat stilletjes op deze contact-side met jou. Daarom een extra groet vanuit een steeds kouder wordend Nederland. We gaan er natuurlijk vanuit dat 'geen bericht, goed bericht' betekent. Aan jou, Riet en je reisgezel en alle zusters een hartelijke groet en succes met de tocht door Congo langs de verschillende projecten.

• 21 November 2008 - 14:48

Harrie Van De Made:

Beste Riet,

Ik heb inmiddels alle nieuws gelezen en de foto's gezien.
    Hartstikke leuk. Wat een geweldig avontuut. Ik zal alles blijven volgen en zo nodig reageren.
    Heel veel succes in Congo !

groeten, ook van Anneke

• 23 November 2008 - 13:35

Wilma:

Het is stil op de site van Riet en dat is goed. Dat betekent vast dat ze jou en al jouw liefde en kracht en energie daar nu heel hard nodig hebben. Hier dwarrelt de sneeuw naar beneden. Altijd weer een wonder. In mijn hart ben ik bij je Riet. Het gaat vast goed met je want...Geen nieuws, goed nieuws......, toch?

• 23 November 2008 - 22:03

Joop En Corry:

Hallo Congoreizigsters,
    Alles goed? Is het moeilijk om te internetten? Maar geen bericht is meestal goed bericht. Hier heeft het vandaag 23/11 de hele middag gesneeuwd.Herman is nog niet komen eten!!! Nog een volle week voor jullie in de Congo. Geniet er maar van. Heel veel groetjes van ons.

• 24 November 2008 - 09:31

Jan Van Eeden:

Riet,
    Waar blijf jij,nu??
    Jan

• 26 November 2008 - 20:03

Marianne A.:

Ha Riet,
    Heb zojuist je interview op Nens radio gehoord. Wat vertelde je mooi en beeldend over je ervaringen! Als ik mijn ogen dicht deed was ik ook in Afrika. Jij komt terug met een schat aan indrukken en herinneringen. Ik kan niet wachten om ze van je te horen. Geniet van je laatste dagen in Congo en een goede thuisreis. Tot gauw, Marianne

• 28 November 2008 - 05:10

Jan Jakarta:

dag riet en maria,
    jullie zijn vermoedelijk al weer thuis in NL..rust maar goed,na alle emoties en verwerken van indrukken..hopelijk geen ziekte opgelopen.. dank voor verslagen..