Weg met hindernissen - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Weg met hindernissen - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Weg met hindernissen

Door: Riet Stout

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

28 December 2008 | Nederland, Noordwijk

Beste allemaal,

Hebben jullie het filmpje van de 'bak'gezien. Op het eerste zag je hoe een oude vrouw van de loopplank afgleed. De plank lag niet goed. Gelukkig kon ze snel op het droge getrokken worden en zaten daar geen krokodillen. Verderop wel. Eerst ging de auto erop en daarna konden wij 'aan boord gaan'. Dat viel niet mee, zeker voor mij, met mijn verstuikte voet. We moesten over dezelfde route als de auto. Heb je die gezien, dat was geen plank maar ijzeren staven. Geen leuning of zo. Nee, vóór mij, liep een sterke Congolees, op blote voeten, achteruit schuivend over de rand. Ik heb alleen zijn voeten gezien en diep eronder het water. En ik klemde me vast aan zijn sterke handen. Was blij dat ik eraf en op de boot was. Dat kun je wel begrijpen. Pfffffffft.
Aan de overkant gekomen ging 'de weg' verder. Maar even, want het volgende probleem diende zich aan. Een boom was tijdens de hevige regenval en onweer die nacht over het pad gevallen. Ze waren al bezit met een bijl om er doorheen te komen. De boom werd naast de weg gelegd. Maar enkele km verder, midden in het oerwoud, weer hetzelfde probleem. Maar nu waren het enkele bomen die aan elkaar vastzaten met lianen. Onze mannen, Marcel en Jacques konden hakken. Terwijl allerlei vliegend ongedierte een aanval op hen deed. Dat oponthoud duurde zo weer een uur voor je verder kunt.
Onderweg nog even gestopt bij familie van de zusters. We kregen ook geschenken: een schaal met vliegende mieren,klaar gemaakt en wel. Echt een lekkernij daar. En een levende kip. Dat alles werd in de auto gepropt. Zie foto's.

Wat een dag en wat een tocht.

Riet

• 29 December 2008 - 16:01

Grietje:

Nou NOu Meid zo te zien heb je heel wat mee gemaakt, maar wel heel fijn om dit met jou te delen. groetjes Bellingwolde.

• 29 December 2008 - 22:15

Greetje.:

hoi Riet, heb van griet mooie beelden gekregen. vind het echt geweldig wat je laat zien.heel bijzonder.komen gauw langs om alles te horen.groetjes uit muntendam.

• 31 December 2008 - 15:48

André:

Leuk Riet dat je nog even door gaat met je verhaal, ik lees het allemaal met plezier en zie er naar uit. Wat een ervaring moet dat trouwens voor je gewesst zijn.
    Au revoir