Van de Roer naar de Rijn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Van de Roer naar de Rijn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Van de Roer naar de Rijn

Door: Riet Stout

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

28 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo hier zijn wij weer,
Vanuit Roermond langs de Roer, later weer in 't Duits: Rur, afgezakt naar Düren. Het was een mooie tocht met veel zon en natuurlijk weer wind. Maar achter de rug van Herman had ik er geen last van, hi,hi. In de buurt van Jülich, kreeg Herman een lekke band!Fiets op z'n kop en plakken maar.Er zat een punaise in, nou ja!. Bij een aardige meneer een fietspomp geleend om de band op te pompen.In Düren was geen slaapplaats.Dichtbij, wel, in Lendersdorf, in "Gasthof Ferron" een kamer.We hebben er ook lekker gegeten en bijzonder goed geslapen. Vanmorgen vroeg op pad. Maar het regende, en niet zo'n beetje ook. Heel de dag regenpakken aan.We rijden door het landbouwge-bied van Duitsland, in de regen!!!!!
Dicht bij Remagen werd het pas droog. We vonden een kamer bij Frau Gemein. En nu lekker de stad in en meteen een internetzaak opgezocht. Een hele oorlogsgeschiedenis kent Remagen. Ook is er een mooie wandelpromenade waar we nu gaan wandelen en een hapje eten. Het gaat goed met ons, geen zere punten en spieren en we houden de moed erin. Morgen weer een tocht en er is weer regen voorspelt, we zien het wel.
In totaal hebben we nu 434 km gefietst. Dus we zijn nog niet op de helft Jeroen, kassa!
Veel liefs van Riet en Herman

• 28 April 2009 - 18:31

Wilma:

Lieve Riet
    Wat schrijf je toch beeldend. Grappig en humoristisch ondanks het regenleed. Blij dat er tekst bestaat, want mijn stem heeft het begeven. Het leven stelt ons allemnaal flink op de proef, maar we zetten door.
    Morgen heb ik een verrassingbericht voor jou, het heeft met lintjes te maken dat begrijp je. fiets lekker verder............tot morgen. Zoen ook voor Herman van Wilma

• 28 April 2009 - 21:42

Ben:

Riet en Herman,
    Jullie maken een flink aantal kilometers per dag. Stevig hoor! Hebben jullie ook rustdagen ingepland? Houd er de moed in. Het mooie weer komt eraan.

• 29 April 2009 - 06:52

Harrie En Anneke:

Hallo Riet en Herman

Leuk, jullie fietservaringen te lezen, gelukkig afgewisseld met rustpauzes, waarbij ook bezienswaardigheden worden ingelast.
    Jammer van de regen. Wij hebben deze naar het oosten verbannen, want hier is het droog met een aangename temperatuur.

Wij bereiden ons voor op de viering van Koninginnedag morgen in Nootdorp i.v.m. de 4e verjaardag van Maurits van Scherpenseel. Misschien krijgt hij vandaag ook een Koninklijke Onderscheiding. Wel vertrouwelijk hoor !

Heel veel succes en plezier verder en tot mails !

Anneke en Harrie

• 29 April 2009 - 07:21

De Koffieleuten:

Hoedje af voor die doorzetters in de regen. Na regen komt ......
    We volgen jullie op de voet.

• 29 April 2009 - 14:34

Trude En Maria:

Wij zitten hier nog over je vorige reis te mijmeren en jij bent al weer heel ver op weg!
    Knap hoor, groeten ook van Maria, Trude

• 29 April 2009 - 14:37

Trudie:

Ik ga nu een weekje naar Sicilie. Kijken hoever jullie zijn als ik weer terug ben. Veel succes!

• 29 April 2009 - 16:58

Wilma:

Hi Riet, Hoera!!! Collega Wil Eijs van ons programma Zingen op Zondag is vandaag koninklijk onderscheiden. Het was een heel groot feest in de Oud Jeroenskerk, met honderden mensen en 11 Noordwijkers die een lintje kregen. Ik had je vandaag zeker nodig gehad, maar het is gelukt met veel ren en vliegwerk.Dat wilde ik je even laten weten.
    Lekker fietsen!!!!

• 30 April 2009 - 20:57

Han:

Hoi fietsende Rome-gangers! Hebben jullie sneeuwkettingen bij jullie? Lijkt een beetje sneeuw gevallen te zijn ergens onderweg. Daar kom je over een tijdje aan dus tegen die tijd zal alles wel weg zijn. Charles en ik gaan zaterdag 2 mei voor de Tulpenrallye onderweg. Als je zou willen kijken en luisteren: www.nens.nl
    Sterkte onderweg en de noveenkaars brandt nog steeds....

• 01 Mei 2009 - 07:37

Rob:

Hallo herman en riet het gaat goed met jullie, het gaat zeker goed komen. Oja herman een beetje vent blijft op kop maar wel voor je kijken als je goed kijkt dan zie je de bergen al komen. trouwens veel plezier. rob

• 01 Mei 2009 - 08:30

Frans:

Hallo herman je heb het verdient dat zegt je collega's maar na regen komt (sneeuw en hagel) zon.groetjes frans

• 03 Mei 2009 - 13:12

Maria En Ad:

Vandaag is het roepingen-zondag. In de preek gehoord dat we allemaal geroepen zijn. Zo ook jullie om naar Rome te fietsen , daarom zal het zeker lukken.
    Hopelijk geen lekke banden meer, want de spanning moet er wel inblijven en dat de regenpakken overbodig worden.

• 04 Mei 2009 - 09:13

Tom En Margret:

Hallo buurtjes, wat zijn jullie al een eind richting jullie eindbestemming! Petje af, ik doe het jullie niet na, ook niet op m`n dameszadel. We hoorden gisteren bij Aafje en Jaap dat jullie kruk-as problemen hadden, we hopen dat deze snel opgelost zijn, en anders is het een goede reden om eventjes een dagje te niksen! Geniet van de mooie routes en tot gauw.