Eindejaar 2008 - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu Eindejaar 2008 - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van Riet & Herman Stout - van de Made - WaarBenJij.nu

Eindejaar 2008

Door: Riet Stout

Blijf op de hoogte en volg Riet & Herman

28 December 2008 | Nederland, Noordwijk

Beste allemaal,

De kerstdagen zijnal weer voorbij. Ik hoop dat iedereen goede dagen heeft gehad.Samen met familie en vrienden rondom de boom met lichtjes, veel warmte. Dat is nodig nu de temperaturen behoorlijk onder het vriespunt zijn gedaald.
Ik heb veel moeten denken aan Congo deze dagen. Hoe zullen ze daar nu Kerst vieren? 't Is er warm en vochtig. Toen ik er was hebben de kinderen kersttekeningen gemaakt. Eentje wordt gebruikt als dank voor onze goede gevers. Het was mooi om te zien hoe de kinderen Maria zien als een Congolese, met haar dat in staartjes recht overeind staan. Prachtig.
Ja hoe wordt Kerst daar gevierd. Ik weet het niet maar een ding weet ik zeker: Niet met zo'n rijk gevulde tafel als wij, ook niet met wijn en champagne en een kerstboom ook niet. Maar wel met lichtjes en kaarsen, (er is immers geen electriciteit)
Bijgevoegd nog wat foto's van de "Bak" een levensgevaarlijke veerboot over een snel stromende rivier. Hiervan heb ik een filmpje gemaakt met mijn fototoestel.(ik hoop dat alles lukt).Ook van de vele ernstige gezichten die in de camera keken als we in 'n village even stopten. Kinderen op school,alles zit op de grond, er zijn, nog, geen banken. Ook een Congolese Maria.
Veel plezier en reacties zijn nog steeds welkom hoor.

Riet

  • 28 December 2008 - 11:43

    Mariannic:

    Hoi Riet,

    Jij hebt ook mooie kerstdagen gehad?
    Leuk joh, die video's. Zat jij in die auto die de pont op moest? Angstig! De foto's zijn ook mooi en ik kan me voorstellen dat je juist nu aan die gezichten moet denken. Ik hoop, dat voor die kinderen ooit een goede tijd zal aanbreken.
    Beste wensen voor 2009!
    Liefs,
    Mariannic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Riet & Herman

Wij wonen in Noordwijk. Sinds oktober 2010 hebben we geen werkverplichtingen meer en genieten iedere dag van de vrijheid! We fietsen, wandelen en reizen graag. Daarnaast blijft er ook tijd over voor de kinderen en vrijwilligerswerk.Bijgaande foto is gemaakt bij de start van de tocht naar Rome in 2009. Herman en Riet Stout

Actief sinds 14 Okt. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 64485

Voorgaande reizen:

30 April 2011 - 11 Juni 2011

"El Camino"

25 April 2009 - 05 Juni 2009

Fietsen naar Rome

09 November 2008 - 10 December 2008

Mijn reis naar Congo

Landen bezocht: